Hvem siger at ekskærester ikke kan bruges til noget?

Posted: 7. september 2010 in Dæå, Piger..., True story

Få ting varmer mit kolde hjerte, bringer solskin over mit ellers mørke sind og skaber brusende liv i mine tomme, golde øjne som når en person jeg oprigtigt holder af, bliver provokeret og lader sig ramme af en af mine utallige verbale såvel som skriftlige spydigheder. Det er mig et evigt under at folk tager det seriøst når jeg langer ud, men det er vel byrden man må bære når man, som jeg, har gjort det til hele sin karakter, hele sin identitet, at uddele konstante velplacerede lussinger til enhver der kommer forbi, uanset vedkommendes værdier, holdninger, politiske tilhørsforhold, udseende, tro, humor (og mangel på samme) – ofte gør jeg det blot for at studere personens reaktion – og derfor lever bag en maske camoufleret af drivende sarkasme og personlige fornærmelser der gør, om man vil det eller ej, at folk aldrig helt ved hvor man står og om man egentlig mener hvad man siger (hint: Det gør jeg. Altid).

Jeg ville sige ’for nylig’, men det passer ikke for det er efterhånden længe siden, skrev en gammel bekendt til mig på Facebook; hun havde fundet min blog. Hvad der ellers startede med prisende lovord om mine skrivekundskaber og generelle fornuftighed (hun er en af de få der kender til min gamle blog) forvandlede sig hurtigt til en større tilsvining af mig som person på grund af et par udtalelser om piger i forhold og deres totale mangel på nytteværdi i mit liv. Kære læser, du har allerede gættet helt rigtigt: Hun er både i et forhold og samtidig en af dem jeg har langt an på engang i hvad der nu føles som tidernes morgen. Det var tydeligt at hun var blevet fornærmet over mine udtalelser – og for mig lige så tydeligt at hun stadig har følelser i klemme, men lad nu den ligge – og nu følte at hun måtte agere retfærdighedens vogter ved at påpege min respektløshed over for kvinder og, i vores personlige forhold, gøre det klart at vi ikke skulle have mere med hinanden at gøre. Tick, tock.

Naturligvis var det komplet umuligt for mig at tilbageholde mit latterudbrud, og jeg må indrømme at jeg brugte adskillige minutter på at finde ud af hvorledes jeg skulle svare hende. Et kontrastød? Det ville være uhyre morsomt, men næppe for hende (jeg vil selvsagt ikke lukke døren helt i – hun kunne blive single igen en dag jo). En undskyldning – who are we kidding? Et kort men fattet svar der indeholder et subtil personangreb som muligvis, bare muligvis, ville gå hen over hovedet på hende – yes, sir!

Kære læser, jeg ville hellere end gerne netop her vise hendes besked, bevismateriale A, men som det gode menneske jeg er, spurgte jeg naturligvis om jeg måtte poste det på bloggen, og til det havde hun to betingelser: (1) at hendes navn ikke fremgik, og (2) at jeg rettede hendes stavefejl. Derfor er det desværre ikke en mulighed at poste et screenshot af beskeden, men jeg synes alligevel ikke I skal snydes for den så jeg har gjort som befalet og renskrevet den:

Hejsa

Længe siden, håber du går og har det godt.
Sad og ryddede lidt op i min computer da jeg falder over et dokument der indeholder en adresse til din gamle blog, og kom til at tænke på hvorfor det engentlig var vi mistede kontakten. Jeg var glad for at skrive med dig, hyggede mig når vi så film, og du præsenterede mig for 1000 fryd som var sjovt.
Men så gik jeg ind på din gamle blog og så det var et link til en ny blog du havde lavet. Jeg husker at jeg syntes det var spændende at læse hvad du skrev, at du var god til at skrive og formulere dig, så jeg klikkede hen på din nye blog og her fik jeg svaret på hvorfor vi ikke har kontakt længere.
“Når jeg taler med (= charmerer) en pige og hun på tåbelig vis får indskudt ordene ´min kæreste´, bliver jeg med et trylleslag komplet ligeglad med hende, hendes ligegyldige liv, hendes latterlige holdninger og alt hvad hun af uvisse årsager kunne finde det interessant at oplyse mig om. Jamen, lad være med at misforstå mig, men hvilket formål kan hun så på nogen måde tjene mig??”

Helt ærlig, Heine, det kan du da ikke mene. Hvad med venskab, kan en pige ikke bidrage med det? Har altid syntes om dig og, for at være ærlig, synes du har haft nogle kloge ord på din blog. Men hvis dette er sandt, og ikke bare for at provokere, så har jeg da opfattet dig helt forkert, troede ikke det om dig.

Før jeg læste dette, sad jeg ellers og tænkte om det mon var mulig at få kontakt med dig igen, men det kan jeg da vist godt glemme alt om, eller hvad?

Mit svar, derimod, kan sagtens tåle at blive postet her (klik på lortet).


Jeg tror nok at vi er gode venner igen, men man kan jo aldrig vide med det andet køn. Der er ikke en morale eller pointe med indlægget her, men jeg morede mig blot så meget over hendes fornærmede udbrud at jeg syntes det fortjente et større publikum. Og bloggen her har jo også stået stille alt, alt for længe, så det var tiltrængt at hun kunne bidrage med noget inspiration.

Tak, søde.

Kommentarer
  1. Buur siger:

    Ja, ja, det skulle jo komme en dag: tillykke med dit flotte knæfald, hr. Finland…

  2. Steen AA siger:

    Måske misforstår jeg alt – det ville ikke være noget nyt – men er hele essensen af hendes henvendelse ikke gemt i ordene: “eller hvad?” ?

    Hun vil ha’ dig. Længere er den ikke. Alt det andet skriver hun kun for at gøre sig interessant for dig, da hun trods alt kender dig godt nok til at vide, at du også er en “ord”-mand.

    Good luck.

  3. Kong Finland siger:

    Du har fat i noget, Steen. Jeg er slet ikke i tvivl om at hun gerne vil have mig… Hendes barn og mand besværliggør bare sagen en smule!😀

  4. BrainOnFire siger:

    Griner …
    … Dejligt med kvindfolk der ikke kan få nok … Kvindfolk der ligefrem presser på for at blive provokeret …
    Specielt når man mærker hendes savlende lyst til kontakt …

    Hun vil ha´ dig!

  5. Steen AA siger:

    Man kan måske også sige, at “barn og mand” gør det hele lidt lettere, idet du kun skal høste grøntsagerne, men ikke passe haven.

  6. Kong Finland siger:

    Jeg burde oprette en afstemning om hvorvidt jeg skal knalde hende. Hvad siger I?

  7. ekskærsten siger:

    Hun kan ikke knaldes, så det behøver I ikke lave den stor afstemning om🙂 Piger er ikke så fokuserede på sex som mænd.

    Hvad er der galt med ganske anmindelig venskab?? kan piger og dreng ikke være venner, skal der være sex indblandet?? 🙂

  8. BrainOnFire siger:

    @ekskæresten(undskyld jeg skriver navnet rigtigt, men kan simpelthen ikke snuppe det ellers)
    Bortset fra det … Øhh… Tal lige for dig selv!
    Hvem fand** siger at piger ikke elsker sex, lige så højt som mænd????
    Aha… Piger, selvfølgelig!

    Til din information, søde ven… Så er kvinder lige så fokuseret på sex som mænd… Alt andet er løgn!!!

  9. Stinna siger:

    Min fars familie forstår heller ikke sarkasme. Det er hårdt.

Skriv et svar

