Vandhanetanker ad libitum

Posted: 14. april 2010 in Brok, Træls, True story, Velstand

Hvordan kan det være at alle vandhaner i den bygning hvor jeg sidder, er placeret så frustrerende tæt på vasken at man ikke kan få en flaske ind under den og få noget koldt vand at drikke mens man skriver speciale?

Jeg sidder på mit klaustrofobiske kontor – hvor vinduet i øvrigt er strategisk klogt placeret lige foran mig, så jeg ikke kan undgå at se de mange skønne piger der dagen lang går forbi ude i solskinnet – adskillige timer om dagen, og min gane bliver altså en anelse tør af det. Men kan man få vand? Nixen bixen, du kan glemme det, din samfundsnasser! Ca. en time efter min røv har ramt stolen, har jeg bællet min halve liter medbragte vand, og så er der altså åbenbart lukket for den slags goder – med mindre man selvfølgelig flotter sig og render i kantinen for at købe en flaske kildevand til den nette sum af 15,95 kr. (et professionelt gæt, jeg har aldrig prøvet at købe det), men det strider altså desværre bare imod alle mine principper at købe vand på flaske. Uanset hvor tørstig og rig jeg så måtte være.

Hvis det bare var en tilfældighed, kunne jeg måske bære over med den åbenlyse idioti, men det ved man jo at det ikke er. Næh nej, der har siddet en eller anden fessor-type med nogle gedigne murstensbriller der studerer persuasive design eller en anden småfascistisk kommunistuddannelse, og har fundet ud af at “hvis afstanden mellem hane og vask er præcis 13,7 cm, kan de studerende ikke stjæle vores vand!” (indsæt selv Anders Fogh-agtig stemme).

Nogle gange glemmer jeg fanme helt at AAUs fornemste opgave er at sørge for at berige det danske erhvervsliv med veluddannede kandidater i alle afskygninger, og at det ikke bare er en grisk pengemaskine. Eller vent, er det omvendt?

Jeg har endnu ikke fået tjekket det (til gengæld bliver det min hovedopgave i morgen, kan jeg love jer), men jeg vil vædde min overdådige månedsløn på at der på de fastansattes gemakker forefindes både amerikanske køleskabe, læderbetrukne chaiselonger og ikke mindst guldbelagte vandhaner perfekt designet således at en halvliters plastikflaske passer, som var den skabt til det, ind under hanen – tja, hvem ved, måske har de endda vandkølere, de nederdrægtige svin!

Er der noget at sige til at man trøstespiser Rittersport, chokoladecroissanter fra kantinen eller M&Ms fra automaten dagen lang når man hver eneste dag er oppe imod den slags social uretfærdighed?

Og kom så ikke her og påstå at det ikke er seriøse emner der bliver taget op på bloggen…

Kommentarer
  1. Anya siger:

    Din stakkel. Vi har sådan en fancy vandkøler (med dertilhørende GRATIS plastickrus, sgu!) ovre hos os. Der er dog ingen guld på. Det må straks foreslås til studierådet – sidst gik det jo fint for dem med at skaffe os chaiselonger, og nu får vi snart skabe så vi stakkels svage pigebørn ikke skal forslæbe os😉

    Tror du måske, der alligevel findes en gud, og at han har bestemt at dit specialeskrivning skal være en prøvelse? Eller er du måske død og kommet i Skærsilden?

  2. Dines siger:

    Jeg tror faktisk, der er et selvstændigt speciale gemt i observationer af afstand mellem håndvask og vandhane på offentlige institutioner i Danmark. Tænk bare målearbejdet, bevæggrundene, risikoen og konsekvenserne, der er behæftet den mulige konspiration. People could, like, die.

  3. Kong Finland siger:

    Anya: Hvad er det præcis for en bygning I sidder i? Jeg vil gerne vide hvor jeg skal ligge mig på lur med min jagtriffel den dag specialet konsumerer mig og jeg mister forstanden. Any day now…

    Tror du måske at jeg blev sat på jorden for at være en prøvelse for jer?

    Dines: Du har ret, og jeg er overbevist om at det allerede er skrevet. Det er bare gemt væk i et hemmeligt arkiv somewhere.

  4. Flemming Windekilde siger:

    Adfærdsregulerende design er lige med penge i kassen!

  5. Kong Finland siger:

    I know. Det er vel derfor der findes universitetsuddannelser i skidtet.🙂
    Men derfor er det stadig hamrende irriterende!

Skriv et svar

