Hej ven

Posted: 9. april 2010 in Bitterhed, Brok, Facebooking

Må jeg lige be’ om én ting? Næste gang du ser en eller anden gruppe på Fjasbåk om nogle der har det helt vildt hårdt, nogle det hele er mega synd for, eller noget der er herre uretfærdigt, så lad være med at invitere mig til gruppen! Jeg GIDER ikke flere af de der sympati-grupper; de er da noget af det mest nederen der findes, og det er fanme efterhånden hver eneste dag at jeg bliver inviteret til lortet.

Og så kan det godt være at man, hvis man er hippie-bras, hidser sig op og kalder mig både usympatisk, højreorienteret og det der er værre, men det er jeg overordentlig ligeglad med for det er slet ikke pointen. Jeg synes skam det er synd for alle sammen – jeg gider bare ikke bruge Faijsbuuk til noget som helst seriøst (og nu gider jeg ikke at en eller anden smartass minutiøst pløjer sig igennem det hav af grupper jeg er medlem af, i en søgen efter en med et seriøst indhold, vel? It ain’t there. Goddamnit).

Det har sikkert noget at gøre med at der er få ting i livet jeg tager seriøst, og jeg synes ikke helt at et web-baseret socialt netværk kvalificerer sig til at få tildelt denne status (brune kvindelår derimod…). Derfor er jeg kun medlem af sjove og decideret useriøse grupper, og alt hvad jeg skriver derinde, er komplet useriøst ordgøgl (i skarp kontrast til konceptet her).

Jamen, er jeg den eneste der har det sådan? Jeg nægter da bare at bruge den side til anything remotely serious, og derfor gider jeg ikke se på flere af den slags ligegyldige se-hvor-synd-det-er-for-lille-Jonatan-der-har-en-dødelig-sygdom-og-bor-i-en-hæk-med-sin-alkoholiske-mor-og-Ludoman-Per-ovre-fra-vænget-og-ikke-har-råd-til-en-kur-selvom-denne-koster-500-kr-grupper. For ændrer de en skid alligevel? Er det ikke bare fordi dem der melder sig ind i sådanne grupper, vil vise “vennerne” at de er åh så empatiske og altruistiske at det voldsomt generer min opkastrefleks? I så fald kan de rende mig. Og næste gang du synes at verden skal vide hvor fantastisk et menneske du er, så spring lige mig over når du inviterer alle vennerne.

Dette er i øvrigt ikke henvendt til nogen bestemt (og det viser lidt om hvor problematisk det kan være at have venner der læser med på bloggen når man er nødt til at komme med sådan en disclaimer). Der er sikkert nogen der bliver stødt alligevel. Oh well…

Det er egentlig en fejl at alt hvad jeg skriver om, er fucking Facebook, men der er for helvede ikke en skid andet i mit liv at gå op i. Nå jo, druk. Vi ses efter weekenden. I øvrigt var forrige weekends bedste kommentar: “Der findes mennesker jeg synes er mindre værd end de bryster.” Jeg regner med den bliver toppet i den kommende weekend.

Kommentarer
  1. Morfar siger:

    Jeg er overrasket over den positive tone i dette indlæg, nu tager du dig sammen unge mand!.😀

  2. Kong Finland siger:

    Jeg er faktisk en flink fyr indeni.😉

  3. elloram siger:

    Hvorfor i helen hulen bruger du din fødselsdag på at skrive skrappe indlæg om andres handliner?

    På sådan en dag vil vi se seriøse overvejelser over hvor dit liv er på vej hen😀

    Just kiding.

    ps. Kan du gætte hvem jeg er?

  4. Kong Finland siger:

    Ja, jeg har luret hvem du er🙂

    Jeg kan ganske kort opsummere hvor mit liv er på vej hen – lige lukt i helvede!

    PS: Jeg skrev indlægget om torsdagen… Er det bedre?

  5. Anya siger:

    Den her blir lang, men det her var indlægget jeg havde ventet på. Jeg hader også de ‘venner’ og jeg overvejer at slette dem, hver gang de inviterer mig til et eller andet selvfremstillingslort. Så vil jeg hellere generes med deres åndssvage farm.

    Hvis man lige lægger diskussionen om FB som det “seriøse” netværksmedie til side og ellers lader det være op til folk selv, så er det da også bare til at brække sig over med alle de mennesker, der nærmest på god katolsk manér føler de kan købe aflad ved at melde sig ind i grupper med et mere eller mindre fiktivt formål, for så at smide kommentaren ved først givne lejlighed: “ja, JEG støtter også dém der!”. Smukt. Få et badge.

    For gu’ gør de røv. De har sympati med dem, fint. Det er de sikkert også glade for. Men reel støtte kræver også at man involverer sig (og BTW at smide penge efter noget er ikke at involvere sig, blot FBgrupper next level -så fat det dog snart folk!).

    Det korte af det som kunne blive meget, meget længere er, at jeg er helt enig med dig. Skrid folk, med jeres åndssvage sympatigrupper der måske/måske-ikke har et formål. Hvis jeg vil ændre verden behøver jeg ikke en invitation, så skal jeg nok gøre mit eget forsøg – i verden!

    Nå, jeg kunne blive ved, men tak fordi du fik mit pis i kog på denne søndag hvor jeg kiggede forbi, nu er jeg i hopla. Oh vé den der passerer min vej i dag…

    • Kong Finland siger:

      Jeg synes snart du skal lave et gæsteindlæg, Anya :)Når jeg ikke kan finde på noget at svine, kontakter jeg dig lige…

      Det lyder voldsomt at du ligefrem overvejer at slette de venner der sender sådan noget. Kan du ikke bare bruge ignore-funktionen? Med mindre de selvfølgelig er helt igennem irriterende mennesker – men hvorfor er du så venner med dem in the first place?

      • Anya siger:

        Jeg har faktisk min egen blog -som står heeeelt stille…😀
        Mht irriterende FBvenner og ignorefunktionen, så er mit svar efter meget kort overvejelse, at jeg simpelthen nyder for meget at brokke mig over, at andre ikke bare gør som jeg synes. Hvilket måske også ku gøre mig en anelse irriterende i nogens øjne.

  6. Rehmeier siger:

    Deres Højhed, jeg deler din antipati og forstår din kvalme. Men der er en løsning!

    Gruppen hedder “STOP ALT SLEMT”, og hvis man er medlem af den, så er der ingen pladderhumanister med frelsertendenser, der kan røre én. Meld dig ind og få fred. Amen.

    /R

  7. Morfar siger:

    Stop alt slemt…. ja hvorfor ikke.

  8. BrainOnfire siger:

    Overvejet hvorvidt du blot kan ignorere disse invitationer? ^^

  9. Kong Finland siger:

    Hej BrainOnFire,

    Mener du ignorere som i at lade være med at tænke over det, eller som i at benytte Facebooks (i øvrigt glimrende) ignore-funktion?

    Det første: Jeg kan tydeligvis ikke finde ud af bare at ignorere det.

    Det andet: Problemet er dobbelt. 1) Det er hele tiden nye latterlige grupper som de mener jeg skal inviteres til, hvorfor jeg ikke bare kan blokere én gruppe og være i fred. Der dukker bare nye op. 2) Det er forskellige mennesker der inviterer mig, og naturligvis kunne jeg benytte ignore-funktionen på alt hvad de inviterer mig til en gang for alle, men da jeg er inkarneret optimist, regner jeg med at de på et eller andet tidspunkt udvikler en humoristisk sans og inviterer mig til en sjov gruppe. Det vil jeg jo selvsagt ikke gå glip af.

    Som du nok kan forstå, er det her noget jeg bruger meget tid på at tænke over.🙂

  10. Don Miguel siger:

    Facebook er for menneskelig interaktion, hvad Jakabov er for mad!

    http://powersnaps.wordpress.com/2009/11/18/facebov/

  11. BrainOnFire siger:

    Ej, jeg vil da gerne tilføje dig som “ven” og spamme dig med alverdens sjove facebookgrupper!
    Sig blot til …

Skriv et svar

