“Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget”

Posted: 23. marts 2010 in Af helvedes til, Bitterhed, Brok, Træls, True story

… Sagde min far altid og knappede en bajer mere op. Og nok er jeg oftest enig i min kære faders visdomsord – f.eks. når han i et forsøg på at lukke kæften på min grammofonpladesnakkende mor hårdnakket fastholder at “hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, skal man slet ikke sige noget” – men denne kliche af en gang ordgylle skurrer altså en anelse i mine ører nu da jeg har tænkt nærmere over den.

Jeg er dog enig langt hen af vejen. Jeg vil vove at påstå at jeg kan finde et potentielt positivt aspekt ved selv de mest forfærdelige historier:

Hvis psykopatfjæs blæser knoppen af sit afkom, og den slags hører man jo altså desværre om alt for ofte i nyhederne, så kan man jo argumentere for at de er blevet reddet fra en voldelig opvækst med en tyrannisk far, hvilket sandsynligvis ville lægge kimen til deres kriminelle løbebane som i sidste ende ville gå ud over endnu flere mennesker – med hvem ved hvor mange dødsfald til følge. Jeg siger ikke det er det bedste alternativ… Men det er jo ikke så skidt at det ikke er godt for noget.

Hvis en pige får tæv af sin kæreste, så kan man jo håbe at hun har fået nok af pisset og skrider fra spasseren med øjeblikkelig virkning. Dermed har hun på længere sigt skabt muligheden for at forbedre sit liv (og ikke mindst valg af kæreste) væsentligt. Og det er jo bestemt godt for noget.

Catch my drift?

Masseudryddelser, siger du? Så er der da mere plads til os andre! Folkedrab? Jamen, hvis det lykkes at udrydde fjenden, er krigen vel forbi. Naturkatastrofer så? Dem kan vi lære noget af i forebyggelsens tegn, så vi bliver bedre til at forberede os på dem og mindske katastrofens omfang.

Hvor meget det end piner mig at indrømme det, så er der temmelig sikkert også et eller andet sted, skjult bag stupiditetens åndsfraværende ansigt, et positivt aspekt ved Paradise Hotel-fænomenet… For personer hvis liv er indholds- og meningsløse, er det da fabelagtigt at de alle ugens hverdage kan følge med i andre ligeså ligegyldige menneskers intetsigende liv. You go, girl!

Men er der nogen der gider forklare mig (hvis der er, så gør det langsomt) hvorledes kombinationen af komplet mangel på motivation til at skrive speciale, ikke-eksisterende rygrad og et altid tilgængelig internet er godt for noget som helst?

(Dette er absolut alt hvad jeg har lavet i dag efter seks timer på kontoret… Need I say more?)

Kommentarer
  1. Stinna siger:

    Jeg vil bare gerne sige, at Paradise er godt, hver gang man er lidt nede og synes ens liv er kedeligt/deprimerende/meningsløst – det hele lysner, når jeg ser, hvor fucked andre mennesker er.

    Og: Altid tilgængeligt internet? = Masser af blogindlæg, right, Heine?

    • Kong Finland siger:

      Det er jo så ikke rigtigt tilfældet lige for tiden, det med masser af blogindlæg. Jeg regner med at lysten og inspirationen vender stærkt tilbage snart.

      Jeg så i øvrigt noget af et PH-afsnit i forgårs for første gang. Det er jo tragikomisk – jeg kan bare ikke helt finde ud af om det er på den gode måde… Til gengæld var der bryster, og det er jo altid godt, omend de desværre var af silikone.

  2. Udensvar siger:

    Tror det er noget vi alle skal igennem, når vi er i gang med specialeprocessen… Må jeg foreslå, at du slår forbindelsen til netværket fra, og derefter håber på at din rygrad er stærk nok til, at du ikke slår den til igen.😉
    Og alle de dage med total uduelighed foran computeren bliver i sidste ende medvirkende til, at man bliver presset med specialet. Og du arbejder sikkert (ligesom de fleste af os andre) bedst under pres, så mon ikke det alligevel er godt for noget…

    • Kong Finland siger:

      Jeg fik lavet noget i dag (for første gang i to uger), så den stil regner jeg med at fortsætte med. Jeg tror bare jeg manglede noget struktur…

      Det der med at arbejde bedst under pres har jeg tænkt over længe: Er det ikke bare den dovnes undskyldning?🙂 Har faktisk pønset på et indlæg om det, men kunne ikke lige tage mig sammen…

  3. Morfar siger:

    Kan du så komme i gang! dovne hund.

    Paradise og de unge mødre er ludertv for laveintellekter.

    • Kong Finland siger:

      Er kommet i gang – kryds fingre for at det holder!

      Med din nyvundne frihed taget i betragtning, ser jeg frem til mere aktivitet på din blåg, Master Morfar.

  4. Buur siger:

    Formålet er at ruste dig til en bitter alderdom, hvor du med fnysende overbærenhed hører på ungdommen, der beklager sig over al livsens ondskab, selv om du på egen krop har efterprøvet det ulideligt lette studieliv.

    Med andre ord: den megen fritid tjener som dit personlige bevis på, hvilken overfladisk gange klynkebaseret hobbyforetagende, en universitetsuddannelse er.

    Og denne viden er rentefede penge lige ned i bitterhedens bank.

  5. Batter siger:

    Jaja Wom fortalte godt nok at du var meget betaget af hans træbasketball spil. Det må jo lige det du mangler på dit “kontor”.

Skriv et svar

