Someone really needs to get laid

Posted: 8. marts 2010 in Bitterhed, Dæå, True story

Som tidligere nævnt fik en af mine bekendte sig en kæreste for ikke så længe siden, og forholdet blev naturligvis offentliggjort på Fjæsen, sådan som reglerne nu engang foreskriver. Ivrigt tjekkede jeg den nye dame ud, og min gode kammerat, Verdens Mest Bitre Mand, der tilfældigvis var på besøg den dag, kunne godt høre at jeg morede mig en del over det og spurgte hvad der var los. Jeg forklarede ham situationen; en bekendt havde fået en kæreste som jeg skulle tjekke ud. Han spurgte køligt om hun var lækker, hvortil jeg svarede: “Næh, ikke rigtigt.” Der gik et par sekunder hvor Verdens Mest Bitre Mand tænkte sig om, og så sagde han, med en sær tone der godt kunne lyde som skuffelse, i stemmen: “I det mindste har han en fast en at kneppe så.”

SÅ meget bitterhed og ufortyndet livslede komprimeret i én sætning – det er simpelthen fantastisk! Jeg skraldgrinede og begyndte med det samme at nedfælde citatet. Han kunne godt se hvad klokken var slået og gik straks i forsvarsposition: “Hallo, man skal da se det positive i det!”

Jeg er helt enig, min ven. Det er jeg bare ikke sikker på du gør.

En person med en mere positiv tilgang til livet ville måske have sagt noget i stil med: “nåmmen, så er hun nok sød,” men det var ikke helt den vinkel Verdens Mest Bitre Mand valgte. Det ville sgu nok også have skræmt mig en smule.

Han går i øvrigt og sms’er med en pige for tiden, og jeg følger selvfølgelig intenst med fra sidelinien da den slags ikke er hverdagskost. Som den gode ven jeg nu engang er og altid har været, forsøger jeg endda at dele ud af mine mange års erfaring ud i kunstarten at score via sms – men det er som om han ikke rigtigt tager rådene til sig. Derfor, kære læser, søger jeg nu dit råd: Hvordan får jeg ham til at følge sms-champens anbefalinger her?

Nok påstod jeg at jeg skulle til at finde nye venner, men hvis han bliver ved med at ryste den slags citater ud af ærmet, tror jeg da nærmere jeg skal til at hænge mere ud med ham. Næste gang vil jeg prøve bare at stirre på ham og vente på han kommer med nogle guldkorn – det vil helt sikkert pisse ham af, og så er han nemlig i sit es!

Skriv et svar

