Vi mangler bare et navn…

Posted: 9. februar 2010 in Consumerisme, Kongeteori, Marketing, Velstand

Nu kommer jeg muligvis til at træde nogen over tæerne, men… Well, fuck it. Jeg forsøger at være nogenlunde rationel i mine valg i livet (og det er ikke her der skal jokes – I’m serious. Det er bare ham den fulde idiot der fucker alting op fra tid til anden). Da jeg gerne vil bruge mit liv på noget fornuftigt (alt er relativt jo), og dumme mennesker som regel giver mig meterlange løg, er det yderst sjældent at jeg ser tv ud fra devisen om at det meste af sendefladen er fyldt med latterlige møgprogrammer der på værste vis udnytter pøblens trang til at se semi-kendte udfolde sig i diverse spændende former for “underholdning” – f.eks. dans, skøjteløb eller “sang” (ja, citationstegnene er med fuldt overlæg).

Men da jeg i weekenden så Super Bowl sammen med en flok gæve gutter (nej, jeg ser ikke normalt NFL, men der var tyve liter sodavand, chips med de obligatoriske to liter dip til, et par pakker hot wings og pommes, en pose blandet slik, to liter is og to dødsburgere der overbeviste mig om at jeg skulle se det), kunne jeg jo ikke undgå at se reklamer for nogle af de seriøst fordummende snotprogrammer de sender i fjerneren, og jeg vidste sgu ærlig talt ikke om jeg skulle græde eller grine da hende den blonde dåse fra Paradise Hotel i en reklame siger noget med: “hun skal bare ud, og det kan kun gå for hurtigt!”

Jeg har aldrig fulgt med i nævnte reality-show og jeg kan garantere jer for at jeg aldrig nogensinde i min livstid kommer til det, uanset hvor meget det så minder om et eventyr. Så ville jeg da hellere sprættes op og voldtages af en syg gorilla end at udsætte mine øjne og hjerne for de talentløse tabere der udgør klientellet i toppen af dansk reality-tv anno 2010. Det er skam i ramme alvor når jeg siger at jeg tror den slags programmer har en negativ effekt på seernes intelligenskvotient. Jeg mener at det kan sammenlignes med at få hamret en gennemsnitlig mursten i panden ved en 3-400 km i timen på daglig basis, men det er så bare min teori.

Heldigvis er jeg ikke ene om at smadderhade den slags programmer, og min gode kammerat Jens, der i sin tid kunne opleves på Tom og Jens i The Big Apple, har præsenteret mig for et fremragende koncept for fremtidens reality-tv; et koncept der uden tvivl vil revolutionere genren.

Konceptet i al sin enkelthed:

Fase 1: En massiv markedsføringsindsats skal sikre at tusindvis af unge opmærksomhedshungrende se-mig-typer melder sig til det stort opsatte reality-show, dansk tv’s hidtil største satsning. Denne fase er særdeles vigtigt da det naturligvis endnu ikke er blevet afsløret hvad deltagerne vil blive udsat for i programmet.

Fase 2: I de indledende runder vil man, tro mod genren, følge alle tåberne der valfarter til auditions i to-tre af landets største byer, og høre lidt om deres sørgelige eksistens og de ligeså sørgelige bevæggrunde for at stille op til showet. Der bliver helt sikkert givet gode grunde som f.eks. at vedkommende var et helt unikt menneske i den nu afdøde bedstemors øjne. Unik er bare ikke altid noget positivt, ven, men lad nu det ligge.

Fase 3: Her kommer twistet. Når deltagerne er blevet ført ind i rummet hvor de fire kendte dommere sidder klar, vil de resolut få stukket en boltpistol for panden og blive aflivet på stedet. Forestil jer chokeffekten! Hele familien Danmark samlet foran skærmen til et blodbad af dimensioner! Forestil jer medieomtalen og den seerstorm det vil skabe!

Konceptet kan med fordel finansieres af staten da denne jo selvsagt slipper for enorme byrder grundet den systematiske udryddelse af alle de samfundsnassende tabere der udelukkende er en belastning for staten. Samtidigt kan konceptet sælges til andre lande og tv-stationer der naturligvis står i kø for at introducere programmet på deres marked, og på denne måde fungerer det som et tveægget sværd: der skabes profit, hvilket vil gavne velfærdssamfundet, og der vil blive ryddet gevaldigt op i samfundets bærme, hvilket igen vil øge velfærden her til lands.

Jeg har svært ved at se hvordan konceptet skulle fejle?

Vi er naturligvis lydhøre over for ethvert forslag der kan forbedre konceptet. Og så mangler vi bare et navn…

Kommentarer
  1. Jens siger:

    HØRT HØRT…

    Det skal dog nævnes, at en anden af fordelene ved showet er, at det – forhåbentlig – har en afskrækkende effekt på børn og unge, der blot i et split sekund har tænkt sig om realitystjerne var noget for dem. De burde efter et afsnit være kureret og i stedet koncentrere sig om at blive gode samfundsborgere, som fx Finland og jeg.

    Sidst kan det nævnes, at man kan veksle mellem brugen af boltpistol og hvad jeg vil kalde “bid-over-kantsten-og-spark-i-baghoved” tricket, blot for variation (hvis du har set American History X, ved du hvad jeg taler om).

  2. Stinna siger:

    Møb, jeg elsker altså Paradise. Der ikke noget, der kan booste ens selvværd som det faktum, at 15 menneskers samlede intelligenskvotienter ikke overstiger min. I love it.

  3. Morfar siger:

    De døde skal brændes på Vestforbrændingen så vi trods alt får lidt glæde af dem.

    Ellers er det et fint koncept, man kunne lade diverse kendte føre boltpistolen og som en lille overraskelse bliver de så selv aflivet af en storsmilende Jens Okking med et stort sværd.

    ing?

  4. kongfinland siger:

    Jens:
    Åh ja, du har helt ret – to vigtige detaljer jeg glemte.

    Stinna:
    Tja, tjo… Kan godt se din pointe, jeg vil nok bare hellere lave noget fornuftigt (som at stirre ud i luften) end at glo på de tabere. Jeg tror virkelig jeg ville føle at mit liv langsomt blev suget ud af mig hvis jeg skulle se det.

    Morfar:
    Fremragende forslag! Det er hermed vedtaget. Jeg er sikker på Jens Okking også er med på ideen.

  5. Lange siger:

    Bare af nysgerrighed, hvornår sender i første gang? Så kan vi vel starte med at sende en tilmeldningsblanket til Sidney Lee?

    Og så vil jeg som den første gerne skrive mig på listen over dem, der sidder trofast foran skærmen, hver gang dette fantom program går i luften!😀

    Stort drenge, stort!

  6. kongfinland siger:

    Vi skal lige have solgt ideen til en landsdækkende kanal, jeg satser på Tv 3 er klar. Optagelserne kan muligvis starte til efteråret – ja, jeg ved der er længe til, men alle gode ting tager som du ved tid! 2011 skulle gerne være et tumpefrit år. Here’s hoping.

    Og Sidney Lee skal være i dommerpanelet…

  7. Stinna siger:

    Er det fordi dommerne bliver henrette i finalen?

  8. kongfinland siger:

    Netop, Stinna! På Morfars glimrende forslag jo😉

  9. Peder siger:

    @jens : on that note synes jeg du skulle se det nyeste afsnit af Family Guy, Dial Meg For Murder, hvor omtalte tandtrick bruges på den gode Peter. Uhhmmmmm det er god underholdning!

  10. […] trods af mit ivrige forsøg på at påvirke deres politik i en positiv retning, og deres ignorering af samme, har de alligevel fundet en måde hvorpå nogenlunde samme resultat […]

Skriv et svar

