Bitterpedia

Posted: 17. januar 2010 in Dæå, Vrøvl

Jeg sad lige og læste om kulturchok på Wikipedia (don’t ask) og stødte på en brilliant sætning midt i forklaringen om hvorledes alting i den første fase i en ny kultur føles nyt og spændende:

“Like many honeymoons this stage eventually ends”

Er det muligt ikke at elske når den slags bitterhed sniger sig ind i en ellers neutral og objektiv tekst? Jeg håber lidt at jeg kan få lignende statements lusket ind i min eksamensopgave. Det kan da kun trække op.

“However, Phelps et al. (2003) propose a theoretical framework which seeks to elucidate the aggregated processes that influence the outcome of life, i.e. the painful tribulations we go through for some 50 years until cardiac arrest saves us from suffering more indignities, but the model was not accepted in academic circles as it, according to Smith & Cohen (2005: 88), fails to recognise the severity of the hardships that constitute an ordinary human life – which is, by definition, a bitch.”

Stik mig så det 12-tal! Gimme, gimme, gimme!

Kommentarer
  1. Morfar siger:

    Du får en stor applaus af maaj.

  2. kongfinland siger:

    Tak! Den slags er rart.

Skriv et svar

