Stående invitation

Posted: 11. januar 2010 in Dæå

Kære you-know-who-you-are

Du dukkede ikke op i lufthaven for at møde mig, og selv om det sveg lidt i starten, så er jeg, efter at have ligget søvnløs og funderet over plausible årsager i dagevis, nu nået frem til at du muligvis ikke nåede at se min besked til dig i tide. Der var også kun et par dages betænknings- og reaktionstid, hvilket selvfølgelig burde være mere end nok hvis du vidste hvad du gik glip af, men det gjorde du jo ikke. Så det beklager jeg. You can’t rush love, eller sådan noget. Derfor laver jeg nu en stående invitation til dig. Hvis du nogensinde kommer forbi Nordens Paris (det er Aalborg vi snakker om her), så er du mere end velkommen til at kig’ forbi. Lige pt. bor jeg på min gode kammerats sofa, men da han aldrig er hjemme, skulle vi have masser af tid til os selv. Desuden får jeg snart en penthouse-lejlighed i midtbyen, hvor vi skulle have masser af plads at boltre os på – og du er selvfølgelig også inviteret til indflytterfesten. I’ll let ya know.

Jeg kan se på din Facebook-profil at du ikke accepterer friend requests fra folk du ikke kender, men den slags spillen kostbar giver jeg ikke meget for, så jeg har sendt en alligevel. Jeg glæder mig!

Kommentarer
  1. Buur siger:

    Nordens Paris = Tromsø

    Alternativt Stokholm, men ikke Aalborg.

    “Stokholm gjelder for Nordens Paris. Skal det beboende høje Norden ogsaa have et, kan det kun være Tromsø,” står der blandt andet i en rejsebeskrivelse fra det nordlige Norge i 1800-tallet.

    Det med at Aalborg skulle være Nordens Paris kommer vist fra dengang, der lå et smart og stort diskotek på Vesterbro, som mindede om sådan noget stads, de havde i Paris.
    Og er så siden blevet gjort moderne via Niarn og slige typer, hvad der vel ret beset taler yderligere imod at bruge betegnelsen.

  2. kongfinland siger:

    Nå da. Der kan man bare se. Man skal åbenbart passe på med at træde aalborgensere over tæerne😛

    Jeg er ret ligeglad med at Niarn har sagt noget som helst, men jeg synes kontrasten der opstår ved at kalde den gamle, smadrede betonklods af en industriby, som Aalborg jo er, for Nordens Paris, er ret morsom. Faktisk griner jeg lige nu. Højt.

  3. Buur siger:

    Jeg er ikke aalborgenser.
    Jeg kommer fra 9230 Svenstrup.

  4. Buur siger:

    Uha, ja. Ikke kun hvad angår stil og intelligens – os fra Svenstrup er jo ydermere velsignede med et smukt ydre.

Skriv et svar

