En servicemeddelelse

Posted: 12. december 2009 in Brok, Filippinerne, Træls

Kære filippinske taxachauffører

Dette er en servicemeddelelse til jer.

Jeg ved ikke om I er klar over dette, men vi har faktisk også taxaer i Vesten. Vi kender systemet. Skal man have fat i en, rækker man en arm i vejret eller gør på anden måde opmærksom på sig selv, således at taxachaufføren kan se at man har brug for en taxa. Jeg troede, åbenbart fejlagtigt, at dette var et universelt system, men ud fra jeres opførsel at dømme er det ikke tilfældet. Dette ræsonnement bygger på mine erfaringer med taxachauffører her i Manila de sidste snart fem måneder, hvor jeg utallige gange har oplevet jer sætte farten ned og snige sig op på mig for så at skræmme livet af mig ved at trykke hornet i bund – gerne gentagne gange – i et forsøg på at få min opmærksomhed når jeg kommer gående hen ad gaden ganske fredsommeligt og i mine egne tanker.

Her må jeg på det kraftigste advare om at det kan være yderst farligt at forstyrre en hvid mand. Jeg sværger, hvis jeg havde skydevåben på mig, var de blevet taget i brug op til flere gange mod disse luskede taxachauffører. PLAF PLAF – så kan vi se om du stadig kan køre taxa med kugler i begge skuldre. PLAF – ringer det også for dine ører nu? Det håber jeg, dit svin, for jeg har en konstant og smertefremkaldende høj hyletone i begge mine ører takket være jeres uendelig og ganske uforskammede dytten.

Muligvis er det jeres bud på god og venlig service, men her kan jeg heldigvis hjælpe jer. Det bryder vi os nemlig ikke om i Vesten. Vi vil bare have lov at passe os selv, og hvis vi så ønsker jeres service, skal vi nok henvende os til jer. Denne oplysning må I meget gerne viderebringe til Manilas buschauffører, butiksassistenter, prostituerede m.v.

Det er også en mulighed at I bare voldhader hvide mennesker, fordi I er trætte af at gamle, ulækre hvide mænd kommer og stjæler jeres piger, og at I derfor faktisk forsøger at skræmme livet af os med jeres infernalske overgreb. Og det er skam forståeligt nok, men hvis filipinaer frivilligt vælger aldrende, halvskaldede mænd frem for jer, er det sgu nok fordi I gør et eller andet forkert. Så må I kraftedeme mande jer op og komme ind i kampen. I kunne passende starte med at lade være med at ligne en flok lallende 14-årige piger alle sammen. Rådet er hermed givet videre…

Uanset hvad grunden er, så er det ikke fordi vi ikke kender til taxaer i Vesten. Lad mig for én gangs skyld slå det fast: hvis vi ikke fægter med arme og ben som en gal, er det fordi vi ikke har brug for en taxa. Så bedes I droppe jeres overraskelsesangreb på uskyldige hvide mennesker og den måbende stirren I bagefter praktiserer, indtil man demonstrativt har tilkendegivet at man ikke ønsker et lift.

Ellers har jeg hørt at det er relativt nemt at skaffe våben i Manila…

Kommentarer
  1. Mai siger:

    Haha, det er nøjagtig det samme fænomen jeg har levet med 3 mdr. i Peru. Dette har resulteret i, jeg nu herhjemme i et civiliseret samfund ikke længere registrerer det ret vigtige advarelsesinstrument, som benyttes når man befinde sig i overbærende farezone i trafikken, f.eks. skræmmende tæt på en kølerhjelm! Jeg registrerer simpelthen ikke folk der dytter af mig længere – tænker bare, nej jeg skal ikke have en FUCKING taxi dit forpulede møgdyr fuck nu af!!!

    Takker Peru’s taxichauffører for nu at have fordoblet mine chancer for at dø i trafikken med 90%, grundet til dels nedsat hørelse pga. tinitus og total ignorering af et umiddelbart vigtigt advarselssignal.

  2. Anya siger:

    … og jeg vil så godt lige smide en lille anekdote, her, bare for at gøre opmærksom på, at Kong Finlands indlæg skaber kaoseffekt IRL hos hans tro læsere…:

    NOGLE gange gør en anden læser af denne blok den fejl at invitere mig med ud (hans fejl), senest til julefrokost sammen med en hjemmebiograf, kæmpestore højtalere, og nogle andre mennesker -og snaps.
    ‘Nogen’ blev temmeligt fuld, og det var ikke mig, for jeg kan nemlig godt huske taxaturen hjem, hvor denne ‘nogen’ svinede den stakkels chauffør til i stor stil, hvilket den efterfølgende dag blev tilskrevet DETTE indlæg, fordi ALLE taxachauffører jo nu er nogle svin… hmm..!

  3. kongfinland siger:

    Mai:
    For satan, det må jo være en verdensomspændende sammenslutning af onde taxachauffører! Ok, jeg henter et gevær first thing in the morning, så får de satme kamp til stregen nu.
    I øvrigt, hvordan fordobler du med 90%?🙂

    AnYa:
    Hvor er det fedt at høre mit brok har en smittende effekt! Verden er hermed et bedre sted.
    Jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig at høre denne ‘anden læsers’ version af samme historie…

    Tak for kommentarerne!

Skriv et svar

