Boligjagt

Posted: 3. december 2009 in Dæå

Når jeg om små fire uger vender tilbage til Danmark, skal jeg bo på en sofa hos min gode kammerat og trofaste følgesvend gennem livet, Kim, og da den installation nok ikke er holdbar i længden, er jeg begyndt at lede efter bolig i Aalborg. Ganske tidligt i min søgen falder jeg over et sted der lyder intet mindre end perfekt: 2000,- om måneden inklusiv alt, placeret i midtbyen, fælles bad og køkken der deles med to piger som så skulle være mine kommende roomies. Behøver jeg forklare hvorledes et fordækt smil bredte sig fra øre til øre på mit ansigt, mens skumle planer begyndte at tage form?

Men vent, hvad står der så i næste linje: “Du er selv pige og ikke-ryger.” Nej, det er jeg faktisk ikke. Og det var sgu da noget af et krav at stille. Er det ikke kønsdiskrimination? Hvad skete der med ligestilling?

Nå, jeg formoder at de med det urimelige krav har formindsket chancerne for at finde en roommate med 60-80%, så jeg har tænkt mig at skrive til dem anyway:

“Hej piger,

Jeg skriver fordi jeg er interesseret i værelset som I lejer ud, og selv om jeg er opmærksom på at jeg ikke umiddelbart opfylder jeres strenge krav til ansøgere, prøver jeg lykken alligevel.

Jeg er en 25-årig storrygende, pervers, asocial misogyn med hang til lette kvinder og overdrevet druk, som mangler et sted at æde, skide, sove tømmermænd ud og knalde tilfældige damer hjembragt fra Gaden.

Jeres lejlighed lyder rigtig fin, især er jeg vild med konceptet om at dele køkken med to unge piger der elsker at kokkerere, samt fællesbadet. Jeg kan allerede nu forestille mig de mange gode stunder vi kommer til at have sammen i lejligheden.

Da I sikkert er interesseret i at se mig an, har jeg sendt et vellignende foto med.

Jeg ser frem til at møde jer!

Krams,
Heine”

Nu venter jeg i spænding på svaret.

Kommentarer
  1. Stinna siger:

    Jeg havde sagt ja til dig på stedet😉

  2. kongfinland siger:

    Fedt, så ved jeg hvem jeg skal ringe til når Kim bliver træt af mit pis og smider mig ud!😀

  3. Infotainer siger:

    Du sendte forhåbentlig det der af sted? Er så pissetræt af den hetz mod rygere på boligmarkedet. Hvornår blev verden så sippet!?
    Hvad resten angår… de burde kalde dig til samtale på billedet alene.

  4. kongfinland siger:

    Jeg sendte det faktisk aldrig og er i øvrigt udmærket klar over hvor fesent det er, men det ville kræve at jeg købte et login til Boligportal.dk – og det oooorkede jeg bare ikke. Stik mig en adgangskode, og jeg sender det fluks!🙂

Skriv et svar

