Dårlig indflydelse

Posted: 23. november 2009 in Dæå, Filippinerne, Vrøvl

“So, where are you from?” “Denmark.” Et par sekunders stilhed følger. Længe nok til at jeg kan regne ud han tænker over hvor Danmark er, og hvordan han kan imponere mig med sin brede geografiske viden.

“In the US?”

Dog ikke. Danmark i Skandinavien, i Europa. Du ved, verdens ældste kongerige, vikinger, Mohammed-tegninger og en medopfinder af atombomben… Selvom vi ikke er ret mange, har vi det med at fucke jer andre op fra tid til anden. Prøv at læse en bog en dag.

Nå ja, hvad kan man forvente. Filippinerne bruger trods alt det amerikanske curriculum… Bum bum.

(Og hvis der er nogen der overvejer at påpege der findes et ‘Denmark’ i staterne, så lad venligst være. Jeg har set Biker Jens i USA.)

Kommentarer
  1. Udensvar siger:

    Du får fem stjerner af mig😉 – Kort, men man sidder og smiler, når man er færdig med at læse… (Og nikker genkendende til situationen)

  2. Marolle siger:

    det kender jeg godt det der… Da jeg var i Spanien, var der en der sagde “you don’t have any hills” da jeg fortslte jeg var fra DK…

  3. kongfinland siger:

    Udensvar: Tak for rosen! Det varmer🙂

    Marolle: Ja, men nu har vi heller ikke de store bakker i lille DK, og det er vi vist ret kendte for ude i Europa.

    Rart at se dig her i øvrigt!

  4. Marolle siger:

    Så vidt jeg er orienteret er det de manglende bakker og mohammed-tegninger det eneste vi er kendte for.
    Så hvis man ikke interessere sig for geografi eller politik har man jo ingen chance for at vide hvad DK er eller hvor vi ligger😉

    hehe

  5. Poetens Vrede siger:

    Altså – hvis han er blevet undervist ud fra det amerikanske curriculum under det vel ikke nogle?

    Altså, jeg er stødt på borger i USA (over nettet godt nok) der ikke ved hvad “Nort America” er for et koncept. “Nort America IS the US”… “No? It’s a sub-continent” o.O “No, U!”

  6. kongfinland siger:

    Netop😀

    Takker for kommentaren.

Skriv et svar

